De beste hulpverlening bieden op het moment dat het er echt toe doet, waar ook ter wereld
Wij staan 24 uur per dag klaar om mensen te helpen. We luisteren en zorgen voor een oplossing. Ben jij op zoek naar een inhoudelijke en uitdagende baan en wil je deel uitmaken van een hecht team? Dan is dit jouw kans.

Wij zijn een wereldwijd opererende alarmcentrale. Ons hoger doel is: “Wij zorgen voor zekerheid in onzekere situaties. Altijd en overal.” Wij helpen met betrokkenheid en persoonlijke aandacht. Het betekent ook dat we ons werk met hart en ziel doen. Hulp verlenen vraagt om vakmanschap. Iedere hulpverlener wordt uitgedaagd zijn/haar talenten optimaal te benutten om de klant zo goed mogelijk te kunnen helpen. Belangrijk hierbij is de persoonlijke touch. Deze combinatie noemen wij ook wel “Vakmanschap met hart en ziel”.

Eurocross volgens collega Amelie van Ginkel: “Alle hulpvragen zijn anders, dit maakt werken bij Eurocross uitdagend en spannend. Het allerleukste aan mijn baan vind ik dat ik mensen kan helpen. En dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. Als ik voor iemand van meerwaarde ben geweest, ga ik met een goed gevoel naar huis. Dat is wat we doen bij Eurocross. Iemand belt op die geholpen moet worden, en dat regelen wij. Hoe dan ook.”

Wat ga je doen?
Als medewerker op de alarmcentrale ben jij het eerste aanspreekpunt voor een klant die problemen in het buitenland ervaart. In de zomerperiode is het extreem druk en daarom zijn wij op zoek naar veel tijdelijke collega’s (periode mei/juni t/m augustus). Je kunt ingezet worden voor medische- en reishulpverlening of voor internationale pech- en ongevalshulpverlening. Klanten bellen over problemen die soms klein, maar soms ook heel ernstig en groot kunnen zijn. In deze functie is jouw belangrijkste taak om de klant op te vangen, de emotie van de klant de juiste ruimte te geven zonder dat dit ten koste gaat van een duidelijke informatieverstrekking die nodig is om de juiste hulpverlening te kunnen bieden.

Wanneer je aan de slag gaat voor medische- en reishulpverlening dan kun je denken aan de volgende taken:
• De registratie van de gegevens van de getroffene, de situatie, de hulpvraag en welke stappen wij ondernemen in ons systeem;
• Verzekeringscontroles uitvoeren en dekking bepalen voor de verdere hulpverlening;
• De klant informeren over dekking en over de volgende stappen in de hulpverlening;
• Zorgdragen voor een goed vervolg in het proces voor de klant door afspraken uit te zetten voor de ervaren hulpverleners;
• Klanten naar de juiste afdeling/ verzekeringsmaatschappij doorverbinden indien zij op de verkeerde afdeling zijn beland of inhoudelijke vragen hebben voor de verzekeringsmaatschappij;
• E-mails vanuit de algemene inbox naar het juiste dossier plaatsen;
• Nieuwe dossiers aanmaken n.a.v. van nieuwe meldingen via email.

Wanneer je aan de slag gaat voor de internationale pech- en ongevalshulpverlening, dan kun je denken aan de volgende taken:
• Het organiseren van de noodzakelijke hulp voor de klant waarbij je rekening houdt met de polisvoorwaarden van de betreffende verzekering;
• Zelfstandig organiseren van de hulpverlening binnen de daarvoor gestelde procedures;
• Het inzetten van een berger of lokaal agent bij pech en schademeldingen van de auto;
• In direct overleg met de klant huurauto’s zoeken en boeken en zorgen dat de klant bij de huurauto komt of de huurauto bij de klant;
• Garages in het buitenland bellen om in de lokale taal te overleggen over diagnoses, reparatieduur, repatriëring van auto’s enz.;
• Via e-mail internationale bergers inzetten voor repatriëring van voertuigen naar Nederland;
• De klant informeren over dekking en over de volgende stappen in de hulpverlening;
• Registratie van de gegevens van de getroffene, de situatie, de hulpvraag en de eigen werkzaamheden in ons systeem;
• Verzekeringscontroles uitvoeren en dekking bepalen voor de verdere hulpverlening.

Wat vragen we van jou?
• Uitstekende beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal;
• Bij voorkeur een goede beheersing van een derde taal (Frans/ Spaans/ Italiaans/ Duits);
• Minimaal MBO+/HBO werk- en denkniveau;
• Bij voorkeur ervaring binnen een dienstverlenende organisatie, contactcenter of hulpverlening;
• Goede computervaardigheden waarbij je goed kunt schakelen tussen verschillende systemen;
• Je bent beschikbaar om te starten met een fulltime tiendaagse opleiding in mei of juni;
• Je werkt tussen de 16 en 40 uur per week. In de praktijk zijn de maanden mei en juni rustiger en juli en augustus druk;
• Bereid om onregelmatig te werken (07.00 uur – 23.00 uur, ma t/m zo);
• Geen vakantieplannen vanaf de start van de opleiding t/m 31 augustus.

Wat krijg je hier allemaal voor terug?
Naast een enorm leerzame en uitdagende functie in de zomer waarin je het beste uit jezelf kan halen, kun je ook écht meerwaarde bieden aan klanten die problemen ervaren in het buitenland. Je staat voor hen klaar op het moment dat het er echt toe doet.

Onderstaande arbeidsvoorwaarden zijn tevens van toepassing;
• Een prettige, gezellige, dynamische en internationale werkomgeving in hartje Leiden, de werkplek is op loopafstand van Leiden Station;
• Uurloon van € 13,22 (23 jaar en ouder);
• Toeslag, zie ORT-tabel;
• Een 100% reiskostenvergoeding voor OV;
• Flexibiliteit; 2 weken van tevoren ontvang jij jouw rooster, waarbij onderling ruilen van diensten vaak mogelijk is;
• Doorgroeimogelijkheden: na iedere zomer blijven een heel aantal tijdelijke medewerkers langer werken binnen Eurocross.

Kom jij deze zomer bij ons werken?
Mail je cv naar zomerbaan@eurocross.nl. Ook met vragen kun je ons natuurlijk mailen.