“Er kan je altijd iets overkomen op vakantie of op reis in het buitenland. Je wordt ziek, je breekt een been of je verliest je pinpas. Op die momenten zijn wij er. We zijn er altijd. Als we om 04.00 ‘s nachts uit Thailand gebeld worden, nemen we gewoon op. ‘Hee, zijn jullie al wakker?’ Ja dus.

Vaak hoor je de opluchting door de telefoon. Dat begrijp ik heel goed. Als jij, je kind of je partner in het ziekenhuis ligt, misschien spreek je de taal niet eens, dan ben je van slag. Een luisterend oor van iemand die je begrijpt en met je meeleeft en die alles voor je regelt is dan even het allerbelangrijkste.

Dat vind ik ongelooflijk mooi aan onze hulpverleners, de mensen die je aan de telefoon krijgt, ze zijn oprecht betrokken en meelevend. Ze stellen je gerust en tegelijkertijd denken ze razendsnel in oplossingen. Dat moet je echt kunnen. Ik ben daar diep van onder de indruk.”

Wat we doen

We helpen uw klanten bij ziekte of problemen in het buitenland. We bieden ondersteuning en geven advies als iemand naar een arts of ziekenhuis moet. We zorgen ook voor praktische zaken als betalingsgaranties of het boeken van een hotelovernachting of terugreis. Vaak fungeren we ook als tolk als iemand de taal niet spreekt. Eigenlijk doen we alles om mensen zorgen uit handen te nemen bij impactvolle gebeurtenissen.

Meerwaarde voor u en uw klanten

  • 24/7 bereikbaar
  • Medisch team gespecialiseerd in beoordelen medische situaties op afstand
  • Uitgebreide ervaring met repatriëren en evacueren
  • Uitgebreid netwerk van partners in 180 landen
  • Real time meekijken met lopende dossiers
  • Continue investering in de kennis van onze mensen via Eurocross Academy
  • Prijsvoordeel door samenwerking met collega-alarmcentrales binnen Astrum Assistance Alliance